Gunnhild Toldnes blir Premier League-anker på Viaplay

29 september 2021

NENT Group henter den erfarne sportsprofilen Gunnhild Toldnes fra Discovery. Neste år blir hun en del av Viaplays Premier League-team, der hun skal lede fotballsendingene.

Høsten 2022 overtar Nordic Entertainment Group rettighetene til å vise Premier League i Norge. Allerede nå er imidlertid opptrappingen i gang med ansettelsen av sportsanker og reporter Gunnhild Toldnes.

Toldnes kommer fra sporten i Discovery, og skal lede Premier League-sendingene på Viaplay. Hun ser frem til å ta fatt på oppgavene som venter.

- Dette er en drømmejobb. Jeg er enormt glad og stolt over å få denne muligheten, og jeg gleder meg veldig til neste høst, sier Toldnes.

Toldnes har tidligere jobbet som sportsjournalist i Dagbladet, og har lang erfaring fra fotballsendinger på TV. Som så mange andre nordmenn har hun et spesielt forhold til engelsk fotball og Premier League.

- Jeg var i England og så min første kamp som 12-åring, noe som gjorde veldig inntrykk. Siden den gang har jeg vært på en rekke stadioner og sett mange kamper, og det å få reise over til England i jobbsammenheng fremover blir rett og slett veldig stort. Premier League er verdens beste liga, og det skal bli utrolig gøy å ha dette som jobb.

Sportssjef i NENT Norge, Kristian Oma, er strålende fornøyd med å få Toldnes med på laget.

- Vi jubler for denne ansettelsen. Gunnhild er en som jobber hardt og målrettet, og har opparbeidet seg betydelig respekt i miljøet for sin grundige tilnærming til alt hun gjør. Hun er også en kulturbygger av rang, og kommer til å bli en av premissleverandørene i vår redaksjon. I tillegg er hun kanonflink på skjerm – så et veldig naturlig valg for oss når vi nå skal overta Premier League-rettighetene fra neste høst, sier Oma.

Toldnes begynner i NENT Group i januar 2022.