Iman Meskini, Rikke Gøransson og Peter Jihde er programledere i Viaplays nye nordiske veldedighetsshow ’Beat Diabetes – kampen for livet’ den 14. november

8 oktober 2021

Den 14. november går Viaplays nye nordiske veldedighetsshow  ’Beat Diabetes – kampen for livet’ av stablen. Veldedighetshowet vil foregå i det gamle biblioteket i Oslo, og forene de nordiske landene i kampen mot diabetes. I programmet vil tre kjente nordmenn, tre svensker og tre dansker kjempe for å samle inn mest penger til kampen mot diabetes. Showet kan sees på Viaplay, TV3 og Viafree kl. 20:00 - 22:00.

14. november er ’Verdens Diabetesdag’ og på samme dag setter Viaplay fokus på diabetes med et stort veldedighetsshow ‘Beat diabetes- kampen for livet’.  Iman Meskini, Rikke Gøransson og Peter Jihde styrer showet som vil gi underholdning for hele familien. Tre lag med tre kjente nordmenn, svensker og dansker skal sammen med seerne gjennom ulike spennende og morsomme konkurranser. Formålet er å samle inn mest mulig penger, men samtidig lære enda mer om Diabetes type 1 og 2, som 345.000 nordmenn lider av.

Showet vil også by på rørende historier fra det virkelige liv samt musikalsk underholdning fra den internasjonale musikkscenen. Det hele kan ses på Viaplay, TV3 og Viafree.

På verdensbasis er det over 400 millioner mennesker som lever med Type 1 eller Type 2 diabetes. Norden er hjemsted for det høyeste antall mennesker med Type 1-diabetes pr. innbygger i verden, og NENT Group har siden 2017 forpliktet seg til kampen mot diabetes, da den første Diabetes Gala i Sverige ble lansert med formål å inn penger.  Men også et mål om å øke bevisstheten omkring sykdommen. På under 3 år har klart å samle ca. 20 millioner SEK til formålet, og i begynnelsen av 2020 grunnla NENT Group ’Beat Diabetes Foundation’, et fond som har til formål å BEAT diabetes. Du kan lese mer om Beat Diabetes på www.beatdiabetes.se eller @beatdiabetesfoundation på Instagram og Facebook.

De musikalske innslagene, og deltagerne fra hvert land vil offentliggjøres i nærmeste fremtid.

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group)'s Viaplay strømmetjeneste er tilgjengelig i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island, Estonia, Latvia, Litauen og Polen. Viaplays strømmetjeneste vil bli lansert i USA i 2021, og Nederland og UK i 2022. Deretter følger Canada, Tyskland, Østerrike og Sveits i slutten av 2023. Vi operer med strømmetjenester, tv-kanaler, radiostasjoner og produksjonsselskaper, og vår visjon er å fortelle historier, berøre liv og forene samt utforske verden. Hovedkontoret ligger i Stockholm og har et globalt perspektiv, NENT group er børsnotert på Nasdaq Stockholm (‘NENT B‘).

Sebastian Flaten