Viaplay Group og Telia enige om ny og utvidet avtale

1 februar 2024

Viaplay Group og Telia har blitt enige om en ny og utvidet, langsiktig avtale som styrker samarbeidet og sikrer Telias kunder tilgang til strømmetjenesten Viaplay, TV3, TV3+, TV6, V sport-kanalene og V Film. Nå får også Telias kunder tilgang til Premier League.

– Vi er veldig glade for å ha landet en ny avtale med Telia for en lengre periode, som gjør at kundene deres får tilgang til Viaplay Groups lineære kanaler, strømmetjeneste og ikke minst også Premier League, hvor vi sender alle 380 kamper hver sesong direkte på Viaplay og sportskanalene våre, forteller norgessjef i Viaplay Group, Kenneth Andresen.

– Den nye avtalen gir et løft for flere av Viaplay Group sine forretningsområder – Premier League, økt distribusjon på våre sportskanaler og fokus på Viaplays film- og serieprodukt.

Avtalen mellom Viaplay og Telia strekker seg over flere år, og gir Telia sine TV-kunder tilgang til alt av Viaplay sine kanaler og strømmetjenester. Det inkluderer et bredt utvalg av filmer, serier og sport, og ikke minst masse vintersport.

– Både på sport- og innholdsfronten er det utrolig mye moro fremover, og derfor er det ekstra gledelig at vi nå har landet en avtale som sikrer Telias kunder den beste underholdningen og sporten på norske skjermer, sier Andresen.

Begge parter kan nå altså feire en ny avtale.

– Vi er veldig fornøyde med å ha fått på plass en ny og langsiktig avtale med Viaplay, som sikrer kundene våre valgfrihet og det aller beste innholdet fra Viaplay-universet, sier Pål Rune Kaalen, leder for privatmarkedet i Telia Norge.

Telias nærmere 500.000 TV-kunder vil samtidig få ny og bedre tilgang på V sport, en TV-pakke bestående av fire kanaler med alt det beste fra Formel 1, europeisk toppfotball, vintersport, motorsport og håndball.

– Kundene vil blant annet om kort tid få tilgang til Premier League hvor de kan følge Erling Braut Haaland og Martin Ødegaard. Vi kan samtidig love at det kommer flere spennende nyheter til våre kunder etter hvert, så det er bare å glede seg, avslutter Kaalen.

Viaplay Groups omfattende sportsrettigheter i Norge inkluderer Premier League, Bundesliga, engelsk FA Cup og Carabao Cup, EM- og VM-håndballmesterskap, UFC, VM i ishockey, European Tour golf, Formel 1, FIS-vintersportsrettigheter, UEFA Europa League og Conference League, og mye mer.

Viaplay Group er også en av de største tilbyderne i Norden av underholdningsserier, med kjente formater som Paradise Hotel, Luksusfellen, Camp kulinaris, Boligkjøp i blinde og dramainnhold som den populære krimserien Wisting og mye annet.

Fredrik Olimb

Kommunikasjons- og markedsdirektør