Viaplay med ny sportsdokumentar: «Max Verstappen - Off the Beaten Track»

6 februar 2024

Etter fjorårets populære dokumentar Max Verstappen - Anatomy of a Champion, har Viaplay og Verstappen nå laget en ny serie som gir en unik innsikt i livet til den tredoble Formel 1-verdensmesteren. Den nye serien har premiere 15. februar.

Nederlenderen er for lengst blitt et unikum i en sport som allerede er full av legender. Hans tilstedeværelse og eksepsjonelle mentalitet skiller seg ut på en bemerkelsesverdig måte, selv blant de beste av de beste. Seerne vil få en ekstraordinær mulighet til å oppleve Max Verstappen som aldri før - med hovedfokus på hans lidenskaper og interesser ved siden av livet på F1-banen.

Gjennom tre episoder på 30 minutter avslører vi ukjente sider av 26-åringen som tidligere ikke er fanget på kamera.

I Max Verstappen - Off the Beaten Track får vi sett alt om Verstappens inntog i teameierskap med 'Verstappen.com Racing', og eksklusive opptak bak kulissene som viser stjernen som mentor og testfører for vennen Thierry Vermeulen i DTM. Serien viser også spenningen ved e-race, interessen rundt sim-racing med Team Redline, og til hans gryende forretningssans, guidet av manager Raymond Vermeulen.

– Å samarbeide med Viaplay i Off the Beaten Track har vært en utrolig reise. Serien gir et glimt av livet mitt, min kjærlighet for ulike former for motorsport, og om menneskene som inspirerer meg, avslører Verstappen.

Viaplay Group er svært fornøyde med å ha fått med verdensmesteren til den eksklusive produksjonen.

– Vårt samarbeid med Max Verstappen i Off the Beaten Track er en del av vår forpliktelse til å levere eksklusivt og fengslende innhold. I denne serien har vi åpnet dørene til sider av Verstappen litt utenfor den fartsfylte verdenen av Formel 1 som vi tidligere har sett. Dette handler ikke bare om racing, det handler om å vise livet til en global superstjerne. Vi girseerne et nært innblikk i Verstappens lidenskaper og sysler utenfor banen og fremhever hele hans karakteren. Vi er stolte av å presentere denne unike og overbevisende serien som gir Max Verstappen en ny dimensjon, forteller Viaplay Groups sportsdirektør, Peter Nørrelund.

Den nye serien har premiere 15. februar

Max Verstappen - Off the Beaten Track episode 1 får eksklusiv premiere på Viaplay 15. februar, med episode 2 og 3 i påfølgende uker.

Tore Søyland

Sports PR Manager