Supersøndag på TV3

8 desember 2023

Førstkommende søndag kan du se over 13 timer direktesendt sport på TV3. Det blir langrenn, alpint, hopp og håndball på rekke og rad - fra morgen til kveld.

Supersøndagen starter med Viaplay Vinter-studio før herrenes slalåm fra franske Val d’Isere. Viaplays kommentatorteam Kjetil André Aamodt og Kjetil Jansrud starter dagen som eksperter i studio før de kommenterer rennet. Tommy Barstein er reporter i Val d’Isere, og Pål Gordon Nilsen leder vinterstudioet som starter allerede klokken 09.00.

Alpint blir fulgt av langrenn fra Östersund, hvor det arrangeres 10 kilometer friteknikk for menn og kvinner. Programleder Nilsen får her besøk av Viaplay-ekspertene Marit Bjørgen og Hans Christer Holund i studio. Jørn Sundby, Niklas Dyrhaug er på plass i kommentatorboksen i Jämtland. Regine Leenborg Anthonessen er reporter i intervjusonen.

Utover ettermiddagen går fokuset over til håndball og hopp. Hopprennet fra Klingenthal  kommenteres av Petter Tenstad og Andreas Stjernen. Kjetil Ånnevik er reporter på sletta i den tyske byen helt på grensen til Tsjekkia.

Mellom all vintersporten sender TV3 hele tre kamper fra mellomspillet i håndball-VM i løpet av dagen. Tsjekkia-Brasil, Slovenia-Østerrike, før supersøndagen avsluttes med storkampen Frankrike-Norge fra en fullsatt hall i Trondheim.

Programleder Gunnhild Toldnes leder håndballstudio fra indre bane i Trondheim Spektrum. Peder Seierstad er i kommentatorboksen på Tsjekkia-Brasil, mens Daniel Høglund og Gunnar Pettersen kommenterer både Slovenia-Østerrike og Frankrike-Norge.

Sportssjef i Viaplay, Kristian Oma, gleder seg til å gi folket hele 13 timer med nonstop sport på TV3:

– Det er rett og slett fabelaktig å kunne tilby så mye fengende sport en hel søndag i desember på TV3. Her bør vi kunne få samlet en meget solid mengde seere som blir med oss gjennom dagen - og vårt mål med denne programsettingen er å være en trivelig og engasjerende venn i stua, sier Oma.

Viaplay sender også flere store sportsbegivenheter denne søndagen. Super-G for kvinner fra St. Moritz starter klokken 10.30 på V sport 1, mens Erling Braut Haaland og hans Manchester City spiller borte mot Luton klokken 15.00 på TV3+. Klokken 17.30 kan du se toppkampen mellom Tottenham og Newcastle på V sport Premier League og Viaplay.

Sendeskjema supersøndag på TV3:
09.00: Viaplay Vinterstudio
09.30: Slalåm: Fra Val d’Isere, menn (fortsetter på V sport 1)
10.15: Langrenn: 10 km friteknikk, menn fra Östersund
12.45: Langrenn: 10 km friteknikk, kvinner fra Östersund